Barion Pixel

Mindent a kadmiumsárga izzókról, 3000K színhőmérséklet

Az autóipar az elmúlt években egyre inkább a hideg fehér fényű világítás mellett tette le a voksát. A sárga fény már inkább a retro hatás érdekében kerül elő egy egy autónál. 20-30 évvel ezelött még nem volt ritka az utakon a kadmiumsárga izzók használata, így való tökéletes választás a retro feelinghez is. Nem csak a retro hatás miatt érdemes azonban ezt a színhpmérsékletet választani. 

 

Jelentős elönyökkel jár a sárga színű világítás

Kevésbé megterhelő a szem számára. A fehér fényekhez képest a nagyobb hullámhosszú színek, mint például a sárga, sokkal kellemesebb a szemnek a sötét környezetben. Télen utazva, a fehér fény megcsillan a tejködön, az esőcseppeken, ami visszaverődve fárasztó lehet. A kadmiumsárga fény nem verődik vissza olyan mértékben, így javítja a látási viszonyokat. Hosszabb, több órás utak során ez még inkább számít, hiszen a szemed sem fárad el olyan hamar. A konklúzió tehát az, hogy a kadmiumsárga izzók alkalmasabbak ködfényszóró ként.

Aki sokat vezet éjszaka, annak mindenképp érdemes elgoondolkodnia a sárga izzók használatán.

A leggyakrabban előforduló ködlámpa izzó a H8 H9 és H11 foglalat.  Ezek az izzók pipa alakúak, és három tüske szolgál a lámpatestben való rögzítésre. 

Az autóban lévő izzó beazonosításához olvasd el az erről szóló cikkünket, melynek címe Útmutató a megfelelő autó led választásához