Barion Pixel

Turbónyomás mérőóra beszerelése

A turbónyomás mérőórák amellett, hogy nagyon hasznosak, igazi tuning feelinget adnak az autónak. Szerencsére nagyon egyszerű beszerelni, és cserébe hatalmas élményt ad hozzá a vezetéshez. 

Az első és legfontosabb lépés, a megfelelő turbonyomás mérőóra beszerzése. 

Ezt megteheted a royaltuning webshopból, hiszen többféle mérőórát tartunk készleten. 

turbonyomas mero ora 3 - Royal Tuning autó és motoros kiegészítő webshop

Turbonyomás mérők típusai

A mérőórákból elérhető mechanikus és digitális is, ezek közt a mérés módja ami eltér. A digitális órák lassabbak lehetnek, és nem annyira pontosak, mint a mechanikus órák. A bekötésük illetve feltaniításuk is bonyolultabb, így most csak a mechanikus órákról fogunk beszélni.

A beszereléshez szükséges szerszámok: 

-Szükség lesz fúróra, amellyel kialakítod a vákuumcső csatlakozását.
-Feszültségmérőre, hogy be lehessen kötni a mérőóra világítását.
-Vágóeszközre, amivel méretre vághatod a vákuumcsövet

turbonyomas meroora 1 1 - Royal Tuning autó és motoros kiegészítő webshop

Turbonyomás mérőóra beszerelés lépései

A vákuumcső beszerelése az első lépés,ennek kell kialakítani a csatlakozását. A szívó oldalon, a turbó után bárhol elhelyezhető a vákuumcső. Érdemes olyan helyre rakni, ahol kényelmesen hozzá lehet férni és eltudod vezetni az utastér irányába a vákuumcsövet. 

Az autó tűzfalán elvannak helyezve olyan műanyag dugók, amelyek használaton kívül vannak. Ilyen gumidugón érdemes átvezetni a vákuumcsövet. A mérőórát ellehet helyezni a szellőző helyén, vagy erre kialakított sport műszertartóba is.

Az elektromos bekötésnél több lehetőség közül is választhatunk. A leggyakoribb megoldás, hogy a gyujtáskapcsolóra lesz bekötve, így az autó indításakor automatikusan felkapcsolódik a mérőóra világítása. A másik szintén gyakori megoldás, a műszerfal világításra való bekötés. Így a lámpák felakpcsolásával együtt kapcsol be a mérőóra világítása is.

Ehhez a választott egységen kell megkeresni egy olyan pozitív szálat, amelyen csak az autó beindítását követően van feszültség. Erre szükséges rákötni a pozitív (piros) vezetéket. 
A negatív (fekete) szálat gyakorlatilag bárhol le lehet földelni. Ezt általában a műszerfalat rögzítő csavarhoz szokták társítani, amelyek a karosszériához csatlakoznak.

A vezetékek bekötéséhez érdemes gyorscsatlakozót használni, így nem szükséges megbontani a gyári vezetékelést és sokkal stabilabb bekötést érhetünk el.